دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دانشکده علوم قرآنی مراغه

پایان نامه شاخص های اخلاقی

خانواده ی قرآنی از منظر آیات و روایات

جلسه دفاع از پایان نامه با عنوان « شاخص های اخلاقی خانواده ی قرآنی از منظر آیات و روایات » با نگارش سهیلا قربان زاده، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و با راهنمایی دکتر حمید محمدی راد و داوری دکتر محمد سبحانی در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد. این پایان نامه در نهایت با درجه خوب در مراغه پذیرفته شد.
در چکیده این پایان نامه اینچنین آمده است:

      شاخص به معنی الگو و نمونه است و اخلاق، در اصطلاح صدور اعمال و انجام کارها بدون تأمل است و خانواده در واقع از ازدواج زن و مرد به‌وجود می‌آید و شاخص‌های اخلاقی اعضای خانواده قرآنی، همان ویژگی‌هایی است که باعث برتر بودن آن‌ها از طریق انجام برخی کارها است که آنان را از سایر خانواده‌ها جدا می‌کند. در بین اعضای خانواده قرآنی، مهربانی و صمیمیتی برقرار است که در سایر خانواده‌ها به‌ ندرت یا خیلی کم دیده می‌شود، چنان‌که اعضای آن به‌خاطر خدا و در راه خدا کاری را انجام می‌دهند و چنان از قیامت و معاد می‌ترسند که گویی، الان مرگ به سراغ آنان خواهد رفت و با خوش‌رویی و رعایت عدالت و انصاف با هم‌دیگر برخورد می‌کنند. چنان‌که حتی در برابر مصائب صبور و شکیبایند و زود از کوره به‌در نمی‌روند. به دنبال خدمت و کارگشایی نسبت به دیگرانند و دارای صدق و امانت و فروتنی نسبت به خود و دیگران می‌باشند. آنچه که در این پایان نامه بدست آمده است: شاخص‌های اخلاقی اعضای خانواده قرآنی از نظر آیات شامل ۱-خدامحوری ۲-ترس از قیامت و معاد ۳-اخلاق در عمل ۴-عدالت‌محوری ۵-گذشت ۶-حُسن معاشرت است. شاخص‌های اخلاقی اعضای خانواده‌ی قرآنی از نظر روایات عبارتند از:

۱-صبر و شکیبایی ۲-دوری از خشم و عصبانیت ۳-خوش‌رویی ۴-خدمت و کارگشایی ۵-صدق و امانت ۶-تواضع. هم‌چنین از معرفی خانواده‌های قرآنی می‌توان به خانواد‌ه‌ی حضرت ابراهیم(ع)، حضرت شعیب(ع)، حضرت مریم(س) و پیامبر اکرم(ص)  و امام علی(ع) اشاره نمود.

کلیدواژه‌ها: شاخص، اخلاق، خانواده‌ی قرآنی، آیات، روایات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">