دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۳۹ ب.ظ

برگزاری همایش استانی

دانشکده علوم قرآنی مراغه(همایش استانی)

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی 

همایش استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی، نوزدهم فروردین ماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید.

در این همایش یک روزه که اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های آذربایجان شرقی حضور داشتند، از 70 مقاله رسیده به دبیرخانه، از 5 مقاله برتر تجلیل به عمل آمد و 20 عنوان مقاله برگزیده، به مرحله بین المللی همایش که همزمان با عید مبعث درشهر مقدس قم برگزار می شود راه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید محمدی راد، رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه و دبیر همایش استانی، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر مردم، دانشجویان و استادان دانشگاه ها با محتوا، معارف وحقایق قرآن کریم در موضوع مبارزه با استکبار بیان کرد.

وی استکبار ستیزی در قرآن ، استکبار ستیزی در صحیفه سجادیه ، استکبار ستیزی در سیره حضرت ابراهیم و کارکرد های خدا باوری در استکبارستیزی از منظر قرآن را از مهمترین محورهای مقالات این همایش دانست.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه افزود: شناخت قرآن کریم به عنوان نعمتی بزرگ برای بشریت، رسالتی مهم بر عهده علما و جامعه اسلامی است و برگزاری مسابقات و همایش های قرآنی از برکات نظام اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص توجه به مفاهیم عمیق قرآنی، بخش پژوهش به همایش های بین المللی قرآن کریم افزوده شده و یازدهمین دوره بخش پژوهشی آن نیز امسال به صورت استانی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون همایش استانی پژوهش های قرآن کریم به صورت متمرکز در استان ها در حال برگزاری بوده و استانی شدن این همایش ها موجب افزایش چشمگیر میزان مقالات ارائه شده به آن شده است.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این همایش گفت: در آیات و احادیث مختلف اشاره زیادی بر ضرورت مبارزه با استکبار شده و خداوند تاکید فرموده است : مسلمانان هرگز اجازه ندهند کافران برآنها مسلط شوند .
وی افزود: دشمنان و منافقان از صدر اسلام برای فاصله انداختن بین قرآن و مسلمین بسیار تلاش کرده اند اما بیداری علمای دین آنها را ناکام گذاشته است. 

دانشکده علوم قرآنی مراغه

وی ادامه داد: تامل در آیات این کتاب آسمانی، کلید کشف گنجینه های معنوی و معرفتی برای بشریت است و عمل به آموزه های قرآنی و انس با آن، بر هر مسلمانی واجب بوده و این امر در قالب حرکت ها و همایش های قرآن پژوهی در جامعه تقویت می شود.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ حرکت ها و کارهای بسیاری برای اعتلا و شناخت قرآن کریم انجام شده است اضافه کرد: در قرون گذشته، تفسیرهای بسیاری نگاشته شده که در قرن چهاردهم هجری به اوج خود رسید.
آیت الله پورمحمدی گفت: علمای شیعه و سنی در طول سال های متمادی همواره در راستای تبیین و شناخت ابعاد مختلف معرفتی آیات قرآن کریم کتب بزرگی را تالیف کرده اند.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

در این همایش، مقالات برگزیده ارائه و توسط اساتید داور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دانشکده علوم قرآنی مراغه 

در پایان این همایش از 5 مقاله برگزیده با اهداء لوح تقدیر، تندیس همایش و جایزه نقدی، تجلیل بعمل آمد.



( فبلم همایش در اخبار سیمای استان)


(خبر همایش درخبرگزاری ایرنا )


(خبر همایش در خبرگزاری صدا و سیما)


(مشاهده خبر در سایت ایحاء )


(خبر همایش در خبرگزاری تسنیم)


( خبر همایش در سایت باشگاه خبرنگاران جوان)


(خبر همایش در خبرگزاری رسا )


نظرات  (۵)

سلام بهتر بود که برای دعوت نویسندگان مقالات از پیام کوتاه استفاده می شد بند به علت اطلاع رسانی ایمیلی موفق نشدم از زمان برگزاری اطلاع پیدا کنم.
همچنین بهتر بود ایامی مقاله های برتر همراه با متن و چکیده و همچنین مقاله های واصله را  جهت شفاف سازی بهتر چاپ می کردید. با تشکر
پاسخ:
به مسئول مربوطه ارجاع گردید.
از همه مسئولان امر و بویژه خود ما دانشجویانی که مقاله نوشتند متشکریم
۲۲ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۰۷ همایش استانی استکبارستیزی در دانشکده علوم قرآنی
سلام، از کسانی که برای این همایش بدون هیچ چشم داشتی ساعت ها وقت گذاشتند و با اطلاع رسانی خوب در فضاهای مجازی و هماهنگی مثال زدنی باعث هرچه بهتر برگزاری مراسم شدند تشکر و قدردانی می کنیم. 
دعاگویتان هستیم
از برگزار کنندگان این همایش سپاسگزارم
با سلام و خسته نباشید.
مراسم بسیار خوب و با شکوه برگزار شد.
امیدوارم شاهد برگزاری همایش های ملی و استانی مختلف در دانشکده مراغه باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">