دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۵ ب.ظ

گرامیداشت آغاز سال تحصیلی

دانشکده علوم قرآنی مراغهمراسم گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید

با حضور آیت الله یعقوب جعفری

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، همزمان با دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور، روز دوشنبه نهم مهرماه، با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم، دکتر محمدی راد، رئیس دانشکده، ضمن عرض خیر مقدم به حضار و میهمانان، بویژه مفسّر تفسیر شریف کوثر؛ حضرت آیت الله یعقوب جعفری و مهندس ابراهیمی، آغاز سال تحصیلی جدید را به اساتید و دانشجویان تبریک گفته و برای ایشان آرزوی توفیق نمود.


سخنران ویژه مراسم، حضرت آیت الله جعفری، مفسّر تفسیر شریف کوثر ، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اساتید و دانشجویان بیان داشتند: آشنایی با قرآن و مطالعه علوم قرآنی برکاتی دارد، عنایت به قرآن سبب می شود که قرآن نیز به ما عنایت کند، کسی که می خواهد وارد وادی مقدس تفسیر قران شود باید روش های به خصوصی را در پیش گیرد.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

ایشان درخصوص نحوه کتابت تفسیر کوثر گفتند: بنده در روش تفسیری خود آیات مرتبط با هم را گزینش می کردم و پیش از مراجعه به تفاسیر و کتب لغت، درباره همان گروه از آیات با دقت فکر می کردم و اگر لغتی برای من معلوم نبود به کتب لغت مراجعه می کردم. در مرحله دوم بدون هیچ نظر شخصی به برخی از تفاسیر از جمله المیزان که واقعاً آبروی شیعه هست و به مجمع البیان و تفسیر کشاف زمخشری نگاه می کردم و مجدداً به تدبر در آیات می پرداختم.

آیت الله جعفری افزودند: در تفسیر کوثر به نکاتی رسیدم که در هیچ تفسیری ندیده بودم و خیلی از ابهاماتی که در تفسیر بعضی از آیات بود رفع شد، علت اقدام من به تفسیر کاستی هایی بود که در بعضی از تفاسیر مشاهده می شد که معنای قابل قبولی را برای خواننده ارائه نکرده بود. تفسیر کوثر یک تفسیر اجتهادیست و در این نوع تفسیر احتمال افتادن در ورطه تفسیر به رأی بالاست، در این جهت دانشمندان مصری که با موج افکار غربی ها روبرو شدند و ایرادهایی که به قرآن و عقاید ما می گرفتند راههای غلط و منحرفی را رفتند و آن توجیه مادی معجزات بود.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

مفسّر تفسیر شریف کوثر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشتند: قرآن صراحتاً می فرماید که حضرت مسیح مرده را زنده می کرد، زنده کردن یک مرده برای فکر مادی واقعا قابل قبول نیست، مثلاً فریدوجدی می گوید: وقتی قرآن می گوید عیسی مرده را زنده می کرده، منظورش این است که عیسی (ع) گمراه را هدایت می کرد، این نوع نگاه مسلّماً تفسیر به رای است و بسیار خطرناک، حضرت عیسی با معجزه و با اذن پروردگار مرده را زنده می کرد و معجزه چیزی است که ورای این عالم ماده است، البته بیرون از علت و معلول نیست ولی بیرون از عادات فکری و ذهنی بشر است، لذا باید انسان خود را سرسپرده قرآن کند و به آنچه از قرآن به دست می آید پایبند باشد، چه غربی ها بپسندند و چه نپسندند.

خود قرآن می فرماید در مقابل یهود و نصاری تنازل نکنید آنها از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه وارد دین آنها شوید، استکبار جهانی و دشمنان اسلام با خوشرویی ما از ظلم و ستم دست برنخواهند داشت. یک نکته بسیار مهمی که علمای شیعه به آن نپرداخته اند و جایش خالیست، تنقیح روایات تفسیری است. روایات فقهی تنقیح شده اما روایات تفسیری تنقیح نشده است، به همین خاطر تنقیح روایات تفسیری امری ضروریست. 

اهداء بسته فرهنگی و شاخه گل به ورودی های جدید، پخش پیام تصویری ریاست دانشگاه، پخش کلیپ معرفی دانشکده، قرائت دلنوشته ادبی، ذکر مداحی اهل بیت علیهم السلام و اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات قرآنی و فرهنگی، از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.


( فایل صوتی سخنرانی آیت الله جعفری در دانشکده علوم قرآنی مراغه )



دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۴)

با سپاس و تشکر از برنامه خوبتان، بسیار قابل استفاده بود

از مجریان برنامه به جهت برنامه خوب و اطلاع رسانی سریع و کامل ممنونم.
لطفا از دانشجویان در اجرای برنامه ها نیز استفاده گردد.
حضوز آیت ا... جعفری بسیار مغتنم بود
باعث افتخار ما هستند.
برنامه بسیار خوبی بود.
از مسئولین کمالتشکر را داریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">