دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۲ ق.ظ

سیره رفتاری همزیستی دینی مسلمانان

دانشکده علوم قرآنی مراغهپذیرش و چاپ مقاله ای دیگر

از دکتر محمد سبحانی یامچی

مقاله «سیره رفتاری همزیستی دینی مسلمانان با اهل کتاب از منظر قرآن کریم» تالیف آقایان: وحید بی آزار و دکتر محمد سبحانی یامچی؛ عضو هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی مراغه، در کنفرانس بین المللی ظرفیت های راهبردی آموزه های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز، پذیرفته شد.
گفتنی است، کنفرانس بین المللی ظرفیت های راهبردی آموزه های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز، از سوی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار گردید و مقالات پذیرفته شده در مجموعه چکیده مقالات چاپ و منتشر شده است.
در چکیده این مقاله آمده است:
انسان به جهت ساختار فطری اش، گریزی از زندگی اجتماعی ندارد و به دلیل مدنی الطبع بودن، ناخواسته به دنبال زندگی مسالمت آمیز با هم نوعان خود می باشد که از لحاظ آداب، باورها، اعتقادات با یکدیگر متفاوت هستند. از آنجا که قرآن کریم، به عنوان اصلی ترین منبع اسلام که معارفش جهان شمول و فرا زمانی و منطقه ای است، در صدد رفع نیاز های بشر در هر عصر و مصری برآمده، از این رو آیات و معارف وحیانی قرآن، همواره مسلمانان را به همزیستی با پیروان سایر ادیان آسمانی، سفارش و آنها را در سه حوزه؛ عدم جبر در مباحث اعتقادی، تشویق به همزیستی با اهل کتاب و احسان و محبت نسبت به غیرمسلمان دعوت می نماید. لذا این نگاشت که به روش تحلیلی توصیفی سامان یافته، سیره رفتاری و گفتاری مسلمانان در همزیستی دینی با اهل کتاب را از منظر کلام وحی بررسی کرده و در نهایت؛ در بخش گفتار نیکو؛ سخن نرم و لطیف، عدم توهین و دشنام، جدال أحسن، صداقت و سلام دادن و در خوش رفتاری؛ رعایت عدالت، مدارا کردن، وفاداری در عهد و امانات، حفظ کرامت انسانی و عفو و اغماض را از نتایج بحث معرفی می کند.


(مشاهده این خبر در سایت ایحاء)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">