دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۹ ب.ظ

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش

دانشکده علوم قرآنی مراغهکارگاه آموزشی

آسیب شناسی فعالیت های پژوهشی

به مناسبت هفته پژوهش کارگاه آموزشی آسیب شناسی فعالیت های پژوهشی، روز سه شنبه بیست وهفتم آذرماه با حضور ریاست دانشکده، اعضاء هیات علمی، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن کنفرانس دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید.

دکتر احد داوری، معاون آموزش و پژوهش دانشکده درخصوص اهمیت پژوهش بیان داشت:

پژوهش یکی از بهترین راه ها برای انتشار اطلاعات و مطالب علمی است که گستره آن نسبت به سایر روش های انتشار اطلاعات بیشتر است. وی در ادامه مباحث خود را در مورد آسیب شناسی پژوهشی در شش حوزه: آسیب های علمی، آسیب های روشی، آسیب های محتوایی، آسیب های مربوط به طرح های پژوهشی، ضعف های مستند سازی و آسیب های رفتاری تشریح نمود؛

الف : آسیب های علمی

  1. عدم آگاهی به موضوع مورد پژوهش
  2. عدم اطلاع و پیشینه علمی لازم (ضعف بنیه علمی)
  3. عدم آگاهی به مراکز مورد مراجعه برای پژوهش

ب:  آسیب های روشی

  1. عدم آشنایی با روش های پژوهش
  2. عدم انتخاب روش مناسب برای پژوهش
  3. ارائه مواد خام به جای پردازش
  4. عدم نفوذ عمیق به مباحث
  5. حاکم نبودن منطق خاص بر گزینش ها
  6. فقدان دسته بندی مناسب
  7. زمان پریشی و فقدان نگرش تاریخی

دانشکده علوم قرآنی مراغه 

ج: آسیب های محتوایی

  1. ابهام در تعابیر
  2. عدم داشتن ادبیات علمی
  3. خلق اصطلاحات
  4. حجم نامناسب  مقاله
  5. توسعه ناهمسان مباحث
  6. ضروری نبودن بحث برای مقاله و بیان بحث های بی اولویت
  7. زیاده گویی های کشدار، کلی گویی ، شعار زدگی
  8. آسیب های نگارش (غلط های املایی،مشکلات دستوری،کاربرد تعابیر عامیانه و...)
  9. ضعف در پاراگراف بندی
  10. کثرت پاورقی و ارائه نکردن تعریف دقیق از موضوع
  11. نداشتن تفکر انتقادی
  12. نقل قول های مستقیم زیاد

د: آسیب های طرح های پژوهشی

  1. ضعف در مطالعه اولیه و ناآگاهی از زمینه بحث
  2. ابهام در تعریف موضوع مطالعه
  3. محدود نکردن موضوع
  4. نبودن نوآوری
  5. بی توجهی به پیشینه

هـ : ضعف های مستند سازی

  1. ارجاع به منابع دست دوم
  2. بهره جویی از منابع فاقد صلاحیت علمی      
  3. کمبود ارجاع نسبت به بزرگی مدعا
  4. کثرت ارجاع نسبت به کوچکی مطلب 

و: آسیب های رفتاری

  1. عدم استقامت و حوصله
  2. عدم پیگیری
  3. تاثیر پذیری از دوستان
  4. انجام پژوهش بر ای رفع تکلیف نه روشن شدن حقیقت
  5. عدم ارتباط مناسب با  استاد راهنما یا اساتید
  6. سرقت علمی
  7. عدم استفاده از فناوری های نو برای گرد آوری یا طبقه بندی اطلاعات  نظیر نرم افزارها و سایت های منبع باز
  8. آشنا نبودن به ابزارهای پژوهش مانند نرم افزارهای فیش نگار، وان نوت، ورد و....

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده هفته پژوهش توسط ریاست دانشکده تجلیل و و قدردانی به عمل آمد.

ردیف

عنوان انتخابی (جشنواره)

نام پژوهشگر برتر

1

برترین استاد راهنمای پژوهشی دانشگاه

آقای دکتر محمد سبحانی

2

برترین استاد راهنمای پایان نامه

آقای دکتر بهمن هادیلو

3

برترین استاد مدعو پژوهشگر دانشکده

آقای دکتر سید کاظم رضوی پور

4

برترین اعضای هیات علمی دانشکده

آقای دکتر احد داوری

5

برترین پایان نامه دانشگاه با عنوان (سبک شناسی تشویق و تنبیه در قصه های قرآن)

خانم منیره خدابخشی

6

برترین دانشجوی پژوهشگر (مقطع کارشناسی ارشد)

آقای جعفر صادق یوسفی- خانم نارنج حسین زاده

7

برترین دانشجوی پژوهشگر (مقطع کارشناسی )

آقای محمد علیمحمدی- خانم مریم امیر نقوی


(مشاهده این خبر در سایت ایحاء)

نظرات  (۱)

۰۱ دی ۹۷ ، ۱۰:۳۵ یکی از دانشجویان

سلام مبارکها باد، اگر توفیق باشد نوبت سایر عزیزان که برتر بشوند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">