دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دانشکده علوم قرآنی مراغهکتاب مبارزه فرهنگی قرآن

با ترور شخصیتی پیامبران اولوالعزم، منتشر شد

کتاب مبارزه فرهنگی قرآن با ترور شخصیتی پیامبران اولوالعزم، اثر دکتر محمد سبحانی یامچی، عضو هیات علمی دانشکده علوم قرآنی مراغه و خانم قابل نژاد سردرودی، توسط انتشارات آکادمیک، منتشر گردید.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

سخنی از نگارنده

یکی از اهداف بعثت پیامبران و سفرای الهی عموما و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خصوصا فرمان به انجام کارهای پسندیده و باز داشتن مردم از کارهای ناپسند، معرفت بخشی به حلال و حرام الهی و باز داشتن قید و بندها و زنجیرهایی است که بر دوش و گردن انسانها  سنگینی می‌کند. زنجیرهایی همچون بت پرستی، خرافه گرایی، قومیت گرایی، فاصله طبقاتی، اشرافی گری، شخیت زدگی، انسان محوری و... که همه نشأت گرفته از جهل و نادانی آنان بود.

سبحانی یامچی

 پیامبر اکرم در طول بیست و سه سال در ایام خفقان مکه همچنین روزهای حضور در مدینه، در سیره رفتاری خویش سعی در ساماندهی شکاف‌های اجتماعی کرد و مردم را از این زنجیرها و قیود رهانید. آن حضرت پانزده سال اول بعثت را در جهت تغییر مبانی فکری و اعتقادی مردم صرف نمود، چرا که در سایه تغییر جهان بینی، اخلاق و منش اجتماعی مردم نیز تغییر می‌کرد.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله از همان زمان‌های آغازین دعوت مردم به یکتا پرستی و اینکه از جانب پروردگار جهانیان برای ارشاد و راهنمایی مردم مبعوث شده است و قرآن کریم به عنوان معجزه جاوید، راه و روش زندگی سعادتمندانه را برای آنان به ارمغان آورده، با دشمنان گرفتار در جهل اندیشه و جهالت انگیزه مواجه شد. از همان روزهای دعوت به هماوردی با قرآن که اگر قرآن سخنانی بافته شده از طرف پیامبر اکرم است که آن را به خداوند نسبت می‌دهد، شما هم سخنی همانند آن بیاورید، پیامبر اکرم در معرض تهمت‌هایی همچون ساحر، شاعر، مجنون، کاهن، کذاب و غیره واقع شد. وجود نازنین پیامبر رحمت و مهربانی در مقابل این تهمت‌های نابخردانه به جای توسل به خداوندان شمشیر، با رحمت و مهربانی و شفقت با آنها مقابله کرد. البته خدای منان نیز در مقابل این برخوردهای جاهلانه کفار و مشرکین و منافقین از فرستاده و پیام آور خویش به بهترین و برترین شیوه ممکن دفاع کرد و بدست حضرتش دین مبین اسلام را جهانی و جاودانه نمود.

این نگاشت که به مبارزه فرهنگی قرآن کریم با ترور شخصیتی پیامبران اولوالعزم پرداخته، در چند بخش سامان یافته است. بعد از مفهوم شناسی و ارائه تصویری روشن از مبارزه فرهنگی، ویژگی پیامبران اولوالعزم علیهم السلام و مخالفان آنان، به عوامل و انگیزه های روانی و معرفتی مخالفت اشاره شده است. همچنین به مبارزه فرهنگی قرآن با ترور شخصیتی پیامبران اولوالعزم علیهم السلام، خصوصا پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله اشاره شده و شیوه مقابله قرآن با جاهلان و دفاع از حریم رسالت بیان شده است.

امید داریم این نوشته قدمی هر چند کوچک در مسیر شناخت چهره واقعی دشمنان و قوت قلبی برای پیروان راستین مکتب راستین اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله باشد.


(مشاهده این خبر در سایت ایحاء)


دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">