دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۰۸ ق.ظ

جشن سالگرد پیروزی انقلاب

مراغهمراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر

در دانشکده علوم قرآنی مراغه

جشن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور پرشور اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم، دکتر حمید محمدی راد، رئیس دانشکده، ضمن تبریک ایّام الله دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه، بیان داشت: وجه نامگذاری این ایام به عنوان دهه فجر این است که در این دهه، اتفاقی بزرگ و تاریخی رخ داد و سلطه طاغوتیان برچیده شد و پایه های حکومت اسلامی گسترش یافت و به همین جهت، این یک نامگذاری مناسب و زیباست.

...

دکتر محمدی راد افزود: خداوند متعال در آیه پنجم سوره ابراهیم می فرماید، ما موسی را با آیات خود فرستادیم و برنامه او را اینچنین محقق کردیم که وظیفه پیامبر اولولعزم این است که قوم خود را از ظلمات خارج کند و به سوی نور هدایت کند، از آیه شریفه استفاده می شود که وظیفه پیامبران و کسانی که رهروان ایشان هستند ایجاب می کند که در این مسیر تلاش کنند، یعنی همه ما به عنوان پیروان پیامبران مکلّف و موظّف هستیم برای زدودن تاریکی ها و برافروختن روشنایی ها نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

وی در خصوص مصادیق تاریکی بیان داشت: ظلم، ستم، تبعیض، حق کشی، استبداد و استکبار، همه اینها مصادیق ظلمات هستند، در طول تاریخ انسانهای متعهّد به اندازه توانشان تلاش کرده اند و در قرن حاضر نیز امام راحل (ره)، معمار کبیر انقلاب با رهبری هوشمندانه و خالصانه خود توانست نظام سلطنتی را که در ایران قدمتش به اندازه 2500 سال بود تغییر دهد، لذا ما باید از خودمان کبر زدایی کنیم تا بتوانیم با استکبار بیرونی مقابله کنیم، مادامی که از درون خودمان کبر و غرور را کنار نزده ایم، مبارزه با استکبار یک چیز توخالی خواهد بود و عملیاتی نخواهد شد. از خداوند متعال توفیق می طلبیم که در این مسیر یاریمان کند و ما را در پیروی از مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام ثابت قدم نگهدارد.

در ادامه این مراسم استاد نجاری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدرس دروس تاریخی و انقلابی، با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد: انقلاب اسلامی برای ماندگاریش عناصری لازم دارد، مقام معظّم رهبری، انقلاب را تشبیه به رودخانه در حال حرکت کرده اند، همچنین انقلاب اسلامی ایران به سان یک موجود زنده است و مانند یک کشتی در حال حرکت است که ولایت فقیه، حرکت دهنده این کشتی و موتور محرک آن، مردم هستند و آنکه اقتدار به ولایت فقیه می بخشد همان مردم هستند.

وی در خصوص دشمنان این انقلاب یادآور شد: تمام تلاش دشمن بر این است که بین مردم و ولایت فقیه فاصله ایجاد کند، از طریق فتنه انگیزی یا القاء روحیه نا امیدی در جامعه سعی دارد ارتباط این دو را قطع نماید که به حمدالله تاکنون نتوانسته و نخواهد توانست، امّت بی ولایت حیات ندارد و ولایت بی امت تأثیرگذاری آنچنانی در جامعه نخواهد داشت، پشتیبانی مردم از ولایت فقیه می بایست حفظ شود تا دشمن نتواند آسیبی به جامعه اسلامی بزند.

مراغه

استاد نجاری ادامه داد: دشمن تمام تفکرات خود را در جهت استحاله نظام اسلامی به کار گرفته است تا بتواند ذائقه مردم و مسؤلین را تغییر دهد. دشمنان در این اندیشه اند: اکنون که نتوانستیم از طریق جنگ سخت  موفق شویم از طریق جنگ نرم، اعتماد مردم را به نظام اسلامی از بین می بریم، لذا تمرکز خود را بر روی افراد انقلابی گذاشته تا بلکه از این طریق بتواند به اهداف خود برسد، همچنان که در طول حیات اسلام سخت ترین شکست ها از دشمنان داخلی ایجاد شده و همین فتنه ها منجر به شهادت یازده امام معصوم علیهم السلام شده، باید مراقب باشیم و آگاهی لازم را داشته باشیم تا در دام اینگونه فتنه ها نیفتیم، و روحیه استکبار ستیزی را در خودمان تقویت کنیم تا بتوانیم انشاالله کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم.

اجرای سرود توسط گروه تواشیح المهدی دانشکده، مداحی توسط مداح اهل بیت علیهم السلام به جهت ایام فاطمیه، قرائت متن ادبی توسط دانشجویان، پخش کلیپ ها و پاورپوینت های انقلابی و اهدای جوایز به دانشجویان برگزیده در حوزه های فرهنگی، علمی، پژوهشی و ورزشی، از دیگر برنامه های این مراسم بود.


(تصاویر مراسم در سایت ایحاء)


دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">