دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۵۹ ب.ظ

جشن فارغ التحصیلی و گرامیداشت روز دانشجو

دکتر حمید محمدی رادجشن فارغ التحصیلی دانشجویان

و گرامیداشت روز دانشجو

در راستای گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی سال 1393 دانشکده علوم قرآنی مراغه، در روز دوشنبه، بیستم آذر ماه، با حضور اساتید، کارکنان، دانشجویان و جمعی از اولیاء دانشجویان برگزار گردید.

...

در ابتدای این مراسم، پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید محمدی راد، رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک روز دانشجو بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید (ن والقلم) که با این سوگند، ارزش علم و قلم را عظیم شمرده و با قرار دادن استعداد بیان در وجود انسان او را اشرف مخلوقات خود نامیده استدکتر حمید محمدی راد.

دکتر محمدی راد افزود: در هر حرف از حروفی که انسان استفاده می کند، یکی از علوم نهفته است و این علوم به برکت بیان، انتقال و گسترش یافته و بیان نیز به وسیله قلم قدرت یافته، اگر بیان ثابت بود دانش به صورت ثابت در دلها باقی می ماند. با گسترش دانش و بیان بود که اکنون هزاران کتاب موجود است. باید از تمام کسانی که با قلم، دانش را گسترش می دهند قدردانی نمود.

استاد محمدی راد ادامه داد: زمان به دو دوره ماقبل تاریخ و بعد از تاریخ تقسیم می شود که دوران بعد از تاریخ به آن زمانی اطلاق می شود که قلم به کار افتاد و تاریخ شروع شد. همچنین دلیل محترم شمردن قلم از طرف خداوند متعال نیز همین نکته است که به آن سوگند یاد کرده، و دلیل ارزشمند شمردن کتاب های قدیمی نه به خاطر کاغذ، چون کاغذ به خودی خود ارزش خاصی ندارد، بلکه به خاطر قلم است که به آن قابلیت و ارزش داده است.

وی با اشاره به جایگاه دانشجو در جامعه افزود: شما دانشجویان عزیز نیز اهل قلم هستید و باید ارزش خود را بشناسید و جایگاه خود را کوچک نشمارید و به جایگاه قلم ارج نهید و مراقب باشید به آن خیانت نشود، خیانت به جایگاه قلم یعنی بر علیه دین و حقّانیت نگاشتن، امیدواریم خداوند مارا هدایت کند تا بتوانیم در نوشتن از شرّ شیطان به او پناه ببریم تا بر علیه حقیقت دروغ ننویسیم و حق قلم را ادا کنیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه ضمن اشاره به فلسفه گرامیداشت شانزدهم آذر ماه بیان داشت: شانزدهم آذرماه به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده، به نام و احترام دانشجویانی که به استکبار نه گفتند و از خون خود گذشتند و اعتراضات خود را نسبت به رژیم پهلوی شروع کردند که از طرف رژیم پهلوی با سرکوب و کشتار مواجه شد و ما این روز و یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی می داریم.

دکتر حمید محمدی راد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خطاب به دانشجویان بیان داشت: در این مراسم، فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی 93 را جشن گرفته ایم، طبق آیات شریفه قرآن کریم مسلمان نباید احساس بطلان کند، وقتی از یک مهم فارغ شدید به مهم دیگر بپردازید، خودتان را نسبت به مسائل جامعه و کشور بی مسؤلیت احساس نکنید، شما از یک مقطع خارج می شوید، این خارج شدن مطلق نیست، در فکر بدست آوردن مقاطع و درجات علمی دیگر باشید، دانشجویان فارغ التحصیل باید مبلّغ قرآن باشند، رفتار و کردار دانشجو باید طوری باشد که آنهایی که می بینند، به قرآن و دانشکده علوم قرآنی خوشبین شوند. با اخلاق حسنه خود و با معاشرت نیک خود و با گفتار دینی و رفتار اسلامی، مروّج احکام و معارف الهی باشید و پله های موفقیت را طی کنید.

دکتر حمید محمدی راد

در ادامه برنامه های متنوّع روز دانشجو، کلیپ هایی با موضوع روز دانشجو و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رسالت دانشجویان پخش گردید.

اجرای نمایش توسط گروه تئاتر دانشجویان، قرائت متن ادبی و دلنوشته از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان برنامه از دانشجویان فعّال فرهنگی و علمی، دانشجویان ورودی سال 1393 که در ترم جاری فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان برتر مسابقات کتابخوانی مفاتیح الحیات، همچنین دانشجویان نمونه بسیجی دانشکده تقدیر به عمل آمد.


(مشاهده این خبر در سایت ایحاء )


دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">