دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ق.ظ

اثری دیگر از دکتر محمد سبحانی

دکتر محمد سبحانی یامچی (( سیره رفتاری فرزانگان ))

در کلام آیت الله العظمی علوی گرگانی

اثر جدید دکتر محمد سبحانی یامچی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با عنوان: سیره رفتاری فرزانگان، در کلام آیت الله العظمی علوی گرگانی، منتشر گردید.

این کتاب شامل 226 صفحه در قطع پالتویی(12*20) توسط انتشارات آکادمیک چاپ و در اختیار علاقه مندان و دانش پژوهان قرار گرفته است. در مقدمه این کتاب آمده است:

 

...

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا  محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آله الطاهرین سیما مولانا حجة ابن الحسن المهدی ارواحنا له الفداء.دکتر محمد سبحانی

از دیر زمان بشر برای شنیدن قصه و داستان علاقه داشت و صاحبان فکر و عقیده و اندیشه، از روش قصه گویی برای انتقال پیام و مفاهیم به مخاطب استفاده می کردند، چرا که اولا؛ قصه و داستان جاذبه ای فوق العاده دارد و همه انسان ها از دوران طفولیت تا میان و پیر سالی تحت تاثیر آن قرار می گیرند. ثانیا؛ برای همه انسان ها قابل فهم و درک است. ثالثا؛ به کمک داستان و قصه مطالب دشوار و حتی استدلال های عقلی به زبان ساده برای مخاطب قابل فهم و انتقال است.

قصه و داستان به دلیل جذابیت و تمایل قلبی به شنیدن آن، هم چنین قابل درک و فهم بودن برای همه، همواره مورد توجه انسان های همه اعصار قرار گرفته و یکی از موثرترین روش ها در فرهنگ سازی و تربیت انسان هاست. حال اگر داستان و قصه، گزارشی از واقعیت ها باشد، تاثیرش مضاعف خواهد بود؛ زیرا با شنیدن قصه ها حالتی کنجکاوانه به انسان دست می دهد تا به علل و اسباب وقوع حوادث تلخ و شیرین گذشتگان پی ببرد و با تطبیق آن با روش و رفتار خود، پند و اندرز گیرد. البته پند آموزی همراه با شواهد زنده و واقعی، اثری موثر بر مخاطب بر جای خواهد گذاشت.

سیره و روش تربیتی بزرگان در مجالس علمی و بخصوص مجالس و دروس اخلاق بر نقل رفتارهای عملی بزرگان سلف بوده و هست. نقل برخوردها و موضع گیریها و سیره رفتاری همیشه برای تاثیرگذری بر مخاطب حرف اول را می زند چرا که به مصداق فرمایش امام بحق ناطق حضرت جعفر صادق علیه السلام دعوت عملی بر دعوت زبانی و گفتاری تقدم دارد و در امر شاگرد پروری بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت. «کونوا دعاة الناس باعمالکم و لاتکونوا  دعاة بالسنتکم»

دکتر محمد سبحانیسیره اساتید معظم و مراجع بزرگوار تقلید حفظهم الله تعالی در حوزه بر این بوده و هست که در طول ایام هفته و یا در آخر هفته در ضمن درس بخصوص  دروس خارج فقه و اصول، مطالب و نکات اخلاقی و موعظه ای را به مخاطبین خود تذکر می دهند.

نوشته حاضر نقل سیره رفتاری فرزانگان و بزرگان حوزه است که از زبان و کلام حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی حفظه الله گردآوری شده است. مطالب از میان نوشته های معظم له گردآوری، سپس برای هر بخش عنوانی اختصاص داده شده است. راقم سطور در ایام تابستان با دفتر معظم له در گرگان تماس گرفته و شیوه کار را برای حضرت آیت الله توضیح دادم، ایشان با متانت و بزرگواری خاص، ضمن تشویق، شاگرد پروری کرده و اجازه فرمودند تا مطالب چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

امید است نقل و شنیدن حکایات و مطالب از زبان حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی چنانکه برای اینجانب شیرین و جذاب و تاثیر گذار بود، برای خوانندگان گرامی نیز چنین باشد. انشاء الله

محمد سبحانی یامچی


(مشاهده خبر در سایت ایحاء)


(( علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب، با شماره 04137237300، تماس حاصل نمایند.  ))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">