دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷ ق.ظ

انتشار کتاب اسرار موفقیت در نهچ البلاغه

اسرار موفقیت در نهچ البلاغهانتشار اثر جدید دکتر محمد سبحانی

با عنوان: اسرار موفقیت در نهچ البلاغه

اثر جدید استاد دکتر محمد سبحانی یامچی، با عنوان اسرار موفقیت در نهچ البلاغه، چاپ و در اختیار علاقه مندان و دانش پژوهان قرار گرفته است. این کتاب شامل 150 صفحه در قطع پالتویی، توسط انتشارات آکادمیک چاپ و عرضه شده است.

این اثر با الهام از سخنان و توصیه های حضرت علی(ع) از اسرار و رموز موفقیت سخن گفته است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

...

...اسرار موفقیت در نهچ البلاغه

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا  ابی القاسم المصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آله الطاهرین سیما مولانا حجة ابن الحسن المهدی ارواحنا له الفداء.

انسان موجودی است که خداوند برای پیشرفت و تعالی او هر چه را که در آسمان ها و زمین هست رام و مسخر او قرار داد و تمامی نعمت های خویش را برای انسان کامل کرد تا بتواند از همه توان و ظرفیت خویش برای به فعلیت رساندن استعدادهایش استفاده کرده و از زندگی بهره بگیرد.

در میان مخلوقات الهی، انسان به جهت بهره مندی از کرامت ذاتی و منزلت انسانی و تلاش برای کسب فضایل و کرامات انسانی، تنها موجودی است که قلم ترسیم چهره واقعی بدست او داده شده است تا بتواند تصویری زیبا یا زشت از خود به نمایش بگذارد. او قادر است به اختیار خویش چهره­ای زیبا و موفق و یا زشت و ناموفق از خود به تصویر کشد.

در جوامع انسانی در صنوف مختلف همیشه با انسان هایی مواجه بوده ایم که چهره ای زیبا از آنها در ویترین وجودشان به نمایش گذاشته شده است.

این تصویر زیبا و موفق به جهت چشم نوازی همیشه مورد توجه بوده است. اینکه چگونه و از چه مسیری به این توفیقات دست یافته و از چه عوامل و رمز و رازی استفاده کرده­ و توانسته­اند به این موفقیت برسند، همیشه برای همگان مورد سوال و یافتن پاسخ برای آن، جالب بوده است.اسرار موفقیت در نهچ البلاغه

در بخش دیگری از مقدمه کتاب آمده است:

نهج البلاغه کتابی است که مرحوم سید رضی بخشی از سخنان حضرت امیرالمومنین علی علیه­السلام را گرد آوری کرده است. به نظر می رسد اگر نگاهی علت شناسانه به موضوع موفقیت در سخنان حضرت امیر علیه السلام داشته باشیم، به سهولت در میان کلمات آن حضرت به مواردی برخورد خواهیم کرد که بکار بست آنها در زندگی موجب موفقیت انسان خواهد شد.

این نگاشت با الهام از سخنان و توصیه های حضرت علی علیه السلام از اسرار و رموز موفقیت در سه حوزه سخن گفته است.

ابتدا از کلمات امام علیه السلام برخی از علل و عوامل موفقیت انسان در زندگی بیان شده است، سپس به علل و عواملی که موجب موفقیت مبلغ در امر ترویج و تبلیغ دین، همچنین منتخب مردم به عنوان نماینده مردم در امر نمایندگی اشاره شده است. به دیگر سخن، نوشته حاضر به علل و عواملی پرداخته است که بکار گیری و پیاده کردن آن در زندگی، زمینه موفقیت را برای هر انسانی در هر موقعیتی فراهم می کند.

البته عوامل یاد شده منحصر در سه حوزه گفته شده نیست. منتهی بنای نوشته بر این بود که این علل را در سه موضوع «انسان موفق»، «مبلغ موفق» و «نماینده موفق» بیان کند. امید است این چند سطر قدمی کوچک در جهت شناساندن برخی از اسرار موفقیت در زندگی و ترغیب و تشویق خوانندگان به مطالعه و بهره گیری هر چه بیشتر از سخنان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه را داشته باشد. انشاء الله


( مشاهده خبر در سایت ایحاء )


(( علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب، با روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی مراغه، تماس حاصل نمایند. 04137237300 ))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">