دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ

انتشار اثر جدید دکتر محمد سبحانی

قطره ای از دریا (( قطره ای از دریا ))

تازه ترین اثر دکتر محمد سبحانی، منتشر شد

اثری دیگر از دکتر محمد سبحانی یامچی، با عنوان قطره ای از دریا، منتشر گردید.

این کتاب شامل 255 صفحه در قطع پالتویی(12*20) توسط انتشارات آکادمیک چاپ و در اختیار علاقه مندان و دانش پژوهان قرار گرفته است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا  محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آله الطاهرین سیما مولانا حجة ابن الحسن المهدی ارواحنا له الفداء.قطره ای از دریا

قرآن مجید نسخه کامل و بی بدیلی از برنامه تربیت و تهذیب انسان را آماده کرده است که با لطف و عنایت الهی این کتاب انسان ساز از هرگونه آسیب و گزندی محفوظ مانده و در اختیار همگان قرار گرفته است. تمامی تعالیم و دستورات و احکام آن چه در قرآن مکی و چه در قرآن مدنی، زندگی ساز و سعادت آفرین و تحول بخش است.

نزول حقیقت قرآن کریم بصورت دفعی بر قلب مطهر نبی مکرم اسلام و در ادامه بصورت تدریجی از بعثت تا رحلت جانگداز پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در طول بیست و سه سال، تحول ژرفی اولا در میان مردم جزیره العرب، ثانیا سایر ملل بر جای گذاشت و در اصلاح باورها، عقاید و عملکرد آنان فوق العاده موثر بود، تا جایی که مردم گرفتار در جهل اندیشه و جهالت انگیزه را به انسانهای تمدن ساز نبوی تبدیل کرد.

اندیشه بشری پیوسته در حال توسعه و تکامل است و هر روز جامعه انسانی با نیازها و مسائل جدید مواجه است که می خواهد از زبان قرآن برای پرسش های خود پاسخی دریافت کند. اینکه قرآن می تواند در هر عصر و مصری کتاب هدایت و سعادت باشد و در کنار نیازهای معنوی به مسائل مادی انسان معاصر پاسخ بدهد، همیشه مورد توجه انسانها بود است.

از آنجا که قرآن از مبدا وحی یعنی خالق آسمان و زمین، آفریدگار هستی سرچشمه گرفته و او عالم به نیازهای فطری انسان است و مائده ای است آسمانی که از طرف خدای «علیّ حکیم» فرستاده شده است، می تواند تامین کننده خواسته های واقعی بشر در همه زمینه ها باشد. به فرمایش حضرت رضا علیه السلام تعالیم انسان ساز قرآن جاویدان و همیشگی است و تا روز قیامت طراوت و شادابی دارد.«غضٌّ الی یوم القیامة»

قرآن مجید برای همه انسانها به هر میزان که از دانش بشری بهره مند باشند، سودمند است و هر انسانی که در قرآن برای استخراج معانی غور کند به اندازه فهم و معرفت خویش از دریای قرآن و اقیانوس معارف آن بهره خواهد برد، هر چند همگی برآنند که آنچه بدست آمده است تنها قطره ای از دریای قرآن کریم است.

به فرمایش برخی از بزرگان، از زمان ابن عربی تا عصر حاضر، تقریبا تعداد تفسیر ها دو برابر شده است، اما هنوز هم قرآن بکر است و کسی نتوانسته است عمق آن را بفهمد. به دیگر سخن هنوز قطره ای از دریای قرآن برداشته نشده است و قرآن در قیامت بکر و دست نخورده وارد محشر می­شود.«یأتی القرآن یوم القیامة بکراً»

قطره ای از دریابی تردید یکی از ویژگی های قرآن کریم نگرش به زندگی فردی و اجتماعی انسان و فراز و فرود ها و دگرگونی های متفاوت اوست. دگرگونی هایی که مربوط به ارتباط انسان با خدا، همنوعان و آحاد جامعه با همدیگر است. مسائلی همچون عزت، ذلت، علم، جهل، دشمنی، دوستی، عدالت، ظلم، قدرت، ثروت، تکاثر، فقر، فتنه، اسراف، تبذیر، ارتباط خصوصی و بدون واسطه و... . 

قرآن  برای تمامی مباحث حرفی برای گفتن و تدبر در آن مفاهیم دارد. مهم شیوه و روش های انتقال مفاهیم به مخاطب است تا بتواند با بهره مندی از آموزه های قرآن و بکار گیری آن در زندگی خویش، سعادت و سیادت دنیوی و اخروی را برای خود تامین کند.

نوشته حاضر با بررسی سه موضوع؛ فتنه، روش های انتقال پیام و اسراف و تبذیر از نظرگاه قرآن، عاجزانه معترف است که برای تبیین هر کدام از این واژه ها از منظر قرآن کریم باید کتابها تدوین شود تا حق هر کدام از قطره ها ادا شود. ولی به مصداق؛ آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید، سعی دارد در محدوده سطور قطره ای از دریای واژگان سه گانه را به عنوان «بضاعتی مزجاة» بررسی و تقدیم کند. 

( این خبر در سایت ایحــاء )


(( علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب، با روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی مراغه، تماس حاصل نمایند. 04137237300 ))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">