دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵ ب.ظ

اثری دیگر از دکتر محمد سبحانی، منتشر شد

لختی تامل ( لختـی تأمّل )

اثر دکتر محمد سبحانی، منتشر گردید

کتاب دیگری از استاد محمد سبحانی با عنوان لختی تامل، در اختیار علاقه مندان و دانش پژوهان قرار گرفته است.

این کتاب شامل 266 صفحه در قطع رقعی توسط انتشلرات آکادمیک چاپ و عرضه شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

با عنایت به اینکه:

1. خدای منان برای کسب معرفت راه‌هایی همچون گوش، چشم و قلب را قرار داده است، «وَاللَّهُ أَخْرَجَکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتِکُمْ لا تَعْلَمُونَ شَیْئاً وَ جَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُون‏؛ و خداوند شما را از شکم مادرانتان بیرون آورد در حالى که چیزى نمى‏دانستید، و براى شما گوش و نیروى شنوایى و دیدگان و نیروهاى بینایى و دل‏هایى (که حواس بدن را استخدام کند) قرار داد، باشد که شکر کنید.» (سوره نحل آیه 78) شنیدن از معلمان و اساتید و یا مطالعه در آثار بزرگان، یکی از ابزار کسب معرفت و درنتیجه، فاصله‌گیری انسان از جهالت در حوزه اندیشه و انگیزه است.

2. استفاده از محضر عالمان و صالحان و وارثان انبیاء و اولیای الهی، گاه در مدرس و مکتب آنان شاگردی کردن است و گاه بهره‌گیری از آثار نوشتاری و مطالعه مکتوبات آن‌هاست.

لختی تامل

3. سخن حکیمانه گمشده مومن است و باید پیش از آنکه از میان برود آن را دریافت و نسبت به آثار بزرگان و اصحاب بیان و بنان توجه ویژه‌ای کرد، چون شنیدن و فرا گرفتن سخن حکیمانه، مایه هدایت و زمینه‌ساز رضایت الهی از انسان است.

4. قلب و روح انسان همچون جسم او نیازمند غذا و طعام است تا قدرت و قوت بگیرد. این قلب‌ها همچون بدن‌ها خسته می‌شوند و لازم است برای رفع ملالت و خستگی آن‌ها، سخنان لطیف و حکمت‌آمیز و زیبا انتخاب شود و در قالبی زیبا و هنرمندانه به مخاطب ارائه گردد.

5. کتاب‌ها بوستان عالمان هستند و هر کتابی همچون گلی در بوستان است که نسبت به سایر گل‌ها، طراوت، شادابی، عطر و رنگ و بویی خاص دارد. همه گل‌ها در کنار همدیگر زیباترند، اما دسته‌گل گلچین شده از تمام گل‌ها، به‌مراتب طراوت و عطر و رنگ بهتری دارد و برای انسان مایه آرامش و فرح‌بخش است.

6. تفکر و تعقل یکی از امتیازات انسان بر سایر جانداران بلکه وجه تمایز انسان است. چراکه تفکر کلید روشنایی و مبدأ کسب بصیرت و مایه بیداری انسان است که امیر بیان فرمود: «با تفکر قلب خود را متنبه و آگاه کن».

لختی تامل

نگاشت حاضر گلچینی از کتاب‌های صاحبان بنان و بیان است که در حین مطالعه مورد توجه قرار گرفت و مناسب دیدم این نکات را در اختیار قرار دهم تا شاید «لختی تأمل» روی این مطالب در هنگام مطالعه صورت گیرد. بی‌شک تأمل و تفکر اندک در هر کدام از این مباحث، افق جدیدی برای زندگی ایجاد خواهد کرد و مفید خواهد بود.

انشاء الله


(( علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب، با شماره 04137237300، تماس حاصل نمایند.  ))


( مشاهده خبر در سایت ایحاء )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">