دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ

جشن نیمه شعبان

دانشکده علوم قرآنی مراغهجشن نیمه شعبان و روز جوان

در سالن اجتماعات دانشکده برگزار شد

در آستانه نیمه شعبان، میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج)، و میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، مراسم با شکوهی با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی مراغه، برگزار گردید.

دکتر محمدی راد، عضو هیئت علمی دانشکده، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) بیان داشت:

حضرت مهدی (عج) در سال 255 ه . ق متولد شده اند و در تاریخ 260 هجری به غیبت صغری نایل آمده اند که غیبت صغری تا سال 329 هجری قمری ادامه داشته و بعد از آن به غیبت کبری تبدیل شده است. در دوره غیبت صغری امام (عج) از طریق نوّاب اربعه با مردم ارتباط داشته اند و در ملأ عام ظاهر نمی شدند، در دوره غیبت کبری افرادی از فقها هستند، دارای شرایط کافی که به عنوان نماینده عام آن حضرت فرامین امام را در جامعه اجرا می کنند، امام رضا علیه السلام می فرمایند: آن روزی که حضرت ظهور می کنند، از نظر کیفیت چهره به سن چهل و زیر چهل می باشند، آن حضرت با توجه به ویژگیهای خاصی از طرف پروردگار دارای عمر طولانی است.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

عضو هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی مراغه افزود: روز جوان بهانه ای است که انسان به بهترین دوره عمر خود دقتی بکند، اگر عمر انسان را دارای فصول چهارگانه بدانیم دوره جوانی بهار عمر انسان است، اگر یک کشاورز بهار را از دست بدهد در زمستان و پاییز دست خالی خواهد ماند، انسان چنین است اگر در جوانی اندوخته ای ایجاد نکند بعد از جوانی خیلی از منافع از دستش خواهد رفت در دوره جوانی انسان می تواند بهترین سرمایه از لحاظ عبادت و بندگی را به دست آورد و روز جوان هشدار است به امثال من و شما که باید تلاش کنیم از این فصل جوانی بهترین استفاده را ببریم.

دانشکده علوم قرآنی مراغه.

دکتر محمدی راد با ذکر آیه:(وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلی الّذینَ استُضعِفوا نَجعَلَهُم ائمه) اراده ما بر این است که منت بگذاریم بر گروهی از مردم که مستضعفین هستند یعنی هرکسی که حقش از او گرفته شده و توان گرفتن حق خود را ندارد، خداوند وعده می دهد که مستضعفین را وارث زمین قرار دهد تا بتوانند به حقوق خودشان برسند، امروز دنیا در آرزوی چنین روزیست و این آرزو انسان را زنده و پویا نگاه می دارد، پیامبر (ص) می فرماید: بهترین اعمال امت من انتظار فرج است، انتظار فرج فلسفه اش ایجاد امید در جامعه است، اگر امید نباشد یأس زندگی را به نابودی می کشد و انسان را افسرده می کند، از رحمت خدا مأیوس نشوید، یأس انسان را از فعالیت باز می دارد.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

در ادامه این جشن، کلیپ هایی با موضوع مهدویت و رسالت دانشجویان در آشنا کردن جامعه پخش گردید، همچنین قرائت متن ادبی و مسابقه از دیگر برنامه های این مراسم بود. در انتهای این جشن باشکوه، جوایزی از طرف دکتر سبحانی به دانشجویان برتر قرآنی، علمی و ورزشی دانشکده، اهداء گردید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">