دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ

بایسته های دانشجویی در قرآن و روایات

دانشکده علوم قرآنی مراغهنشست علمی، با عنوان:

بایسته های دانشجویی در قرآن و روایات

نشست علمی، با موضوع بایسته های دانشجویی در قرآن و روایات، با حضور دانشجویان و دانش پژوهان، در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی مراغه، برگزار گردید.

دکتر محمد سبحانی، رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه، ضمن تبریک ولادت با سعادت نبی اکرم حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت، با اشاره به خطبه 231 نهج البلاغه، یکی از اهداف بعثت و شخص حضرت رسول اکرم(ص) را، پر کردن شکاف های اجتماعی بیان کرده و افزورند:

امام علی (ع) در همین خطبه می فرمایند: خداوند توسط پیامبر(ص) گسیختگی های جامعه را نظام داد و پراکندگی را به هم پیوست و میان خویشاوندان الفت و دوستی ایجاد کرد.

ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، مقام انسان را در حوزه نکوهش و تکریم تشریح کرده و بیان داشتند: خداوند انسان را در ابعاد معنوی، هم ردیف فرشتگان قرار می دهد و می فرمایند: شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِکَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (سورة آل عمران/18). و در ابعاد مادی، انسان در ردیف چهارپایان قرار میگیرد و خطاب می شود: کُلُوا وَ ارْعَوْا أَنْعامَکُمْ) سوره طه/54) – و آیه 32 سوره عبس: مَتَاعًا لَکُمْ وَلِأَنْعَامِکُمْ .

دانشکده علوم قرآنی مراغه

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، افزودند: ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه، از امام علی(ع) نقل می کند که حضرت فرمودند: العلمُ سلطان. علم و دانش مایه اقتدار انسان است و به انسان در دنیا اعتبار و قدرت و شخصیت می دهد.

دکتر سبحانی، با اشاره به نگاه دین و آموزه های دینی به ارزش علم که موجب رهایی انسان از جهالت در حوزه اندیشه و انگیزه شده و به انسان معرفت و آگاهی می دهد، ادامه دادند: علم و دانایی موجب خروج انسان از دایره جهالت و ورود او به کانون دانایی و شناخت می شود.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

ایشان بایسته های اخلاق دانشجویی را در ساحت های مختلف مورد توجه قرار داده و موضوعاتی چون: اخلاق پژوهشی، اخلاق سیاسی و تحلیل سیاسی، حقوق دیگران، اخلاق آموزشی، اخلاق عبادی و معنوی مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

درادامه نشست، برنامه پرسش و پاسخ، در فضایی صمیمی، برگزار و به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">