دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

سوّمین جلسه کمیتة مشترک هماهنگی و ارتقاء سطح برنامه های فیمابین

اداره کل اوقاف استان آذربایجان شرقی و دانشکده علـوم قرآنی مراغه برگزار شد.

علوم قرآنیسومین جلسه کمیته مشترک هماهنگی و ارتقاء سطح برنامه های فیمابین اداره کل اوقاف استان آذربایجان شرقی و دانشکده علوم قرآنی مراغه، با حضور اعضاء در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سبحانی، رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه، ضمن تقدیر از اعضاء محترم جلسه در پیگیری امور و تشکیل منظم جلسات کمیته مشترک، گزارشی از جلسه با حضور نماینده محترم ولی فقیه و ریاست معزّز سازمان در تهران ارائه و در خصوص عملیاتی نمودن مصوبات صورت گرفته توضیحاتی ارائه نمودند.

...دکتر سبحانی

تطبیق نیّات واقفین با فعالیت ها و برنامه های دانشکده های علوم قرآنی،  اهمیت تربیت قاریان و حافظان قرآنی، تشکیل گروه های جهادی دانشجویی و حضور در مناطق محروم، تبیین بحث وقف در سرفصل دروس موضوعی، ایجاد کارگاه های آموزشی در راستای اشاعه فرهنگ وقف با رویکرد وقف قرآنی، ایجاد کدهای حمایتی برای پایان نامه های ارشد و دکتری با رویکرد وقف قرآنی، برنامه ریزی فرهنگی مدوّن در قالب اجرای مراسمات و مجالس قرآنی در بقاء متبرکه و امامزادگان با بهره گیری از دانشجویان برتر قرآنی و خادمان افتخاری و بهره گیری از پتانسیل علمی در مباحث آموزشی، مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

در ادامه جلسه دکتر هادیلو، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده ضمن تاکید بر اهمیت افزایش ارتباط فیمابین در ارتقاء کمی و کیفی امور، برنامه ریزی در جهت جلب مشارکت های خیرین و ترغیب و تشویق در راستای ایجاد وقف های قرآنی را خواستار شد. برگزاری همایشی با دعوت از خیرین و واقفین استان در این جهت از برنامه های پیشنهادی بود.

دکتر داوری معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده، با بیان اهمیت دوره های آموزشی وقف برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشکده همراه با ارائه گواهی پایان دوره، برگزاری همایش قرآنی با دعوت از خیران قرآنی استان با حضور سخنرانان مطرح کشوری و جمع آوری مقالات با موضوعات پیرامون وقف و انجام داوری و اهداء جوایز نفیس را گامی مهم و موثر در جهت تبیین و ترویج فرهنگ وقف در جامعه عنوان نمود. همچنین برنامه ریزی چاپ و انتشار مجله علمی و پژوهشی با همکاری دانشکده و اداره کل اوقاف تاکید گردید.

 عبـّاسی مسئول روابط عمومی و دفتر ریاست دانشکده نیز ضمن تشکر از جدّیت اعضاء محترم جلسه در برگزاری جلسات کمیته مشترک  بویژه مدیرکل محترم و ریاست محترم دانشکده، مساعدت اوقاف در توسعه مسجد دانشکده با توجه به برگزاری نماز جماعت، مراسمات قرائت دعا در ایام ماه مبارک رمضان و برنامه های ماه محرم خواستار شد. همچنین در راستاعلوم قرآنیی آشنایی خیرین و واقفین استان با دانشکده علوم قرآنی و فعالیت های آن به عنوان تنها مرکز تخصصی آموزش عالی علوم و معارف قرآنی در استان، برنامه ریزی و هماهنگی جهت دیدار حضوری هیاتی متشکل از اداره کل و دانشکده همراه با رئیس اوقاف شهرستانهای استان، با خیرین و واقفین هر شهرستان، پیشهاد گردید.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین آقای مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، با تقدیر از حضور ریاست و معاونین دانشکده در این جلسه، ضمن مرور مصوّبات جلسات قبلی و ارائه توضیحاتی اجعلوم قرآنیمالی پیرامون سامانه وقف و نیات قرآنی، بر انجام برنامه های مصوب در راستای ایجاد وقف های قرآنی تاکید نمود. هماهنگی راه اندازی گروه های جهادی در راستای امور عمرانی، ایجاد برنامه های فرهنگی و علمی با بهره گیری از دانشجویان نخبه در بقاء متبرکه، همچنین اشاعه برنامه ها و نرم افزارهای قرآنی را مهم عنوان نمود .

در انتهای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، ضمن تقدیر از ریاست دانشکده به جهت اهتمام در برگزاری جلسات کمیته مشترک و همکاری ها و تعاملات خوب انجام شده، با اشاره به منویات ریاست معزّز سازمان، به برنامه ریزی دقیق، به هماهنگی و تعاملات نزدیکتر و تلاش در راستای ایجاد وقف با نیّات قرآنی اشاره کردند و علاوه بر برنامه های جدید بر تداوم همکاری ها در زمینه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی وقف با استفاده از پتانسیل دانشکده علوم قرآنی و بقاء متبرکه تاکید نمودند. 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">