دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دهه فجرجشن سالگرد پیروزی انقلاب در دانشکده علوم قرآنی مراغه

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، جشن سالگرد پیروزی انقلاب،با حضور پرشور اساتید،دانشجویان وکارکنان دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید. در این مراسم حجت الاسلام والمسملین دکتر محمدی راد، عضو هیئت علمی دانشکده، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بیان وجه تسمیه نام گذاری این ایام پرداخته و اشاره کرد: 37 سال است از این نام گذاری می گذرد، تولد با سعادتی رخ داد که نام این نوزاد را دهه فجر نامیدند.

چرا دهه؟ 15 سال قبل از سال 57، امام خمینی (ره) توسط نظام شاهنشاهی از کشور تبعید شدند و در این سال های دور از وطن و کشور، وجودش از امت جدا شد ولی روحش هم چنان در ارتباط با ملت بود، دانشجویان و علما و خواص از دور با حضرت امام در ارتباط بودند، در آن روزها رسانه ها خیلی ضعیف بودند ولی با وجود این کمبودها در آن زمان، ارتباط ملت با امام خیلی تنگاتنگ بود و لذا به دلیل تعلق خاطر ملت به امام و رهبری 22 بهمن آغاز تولد انقلاب شد و تا این نوزاد به کمال خود رسید 10 روز طول کشید و نام دهه فجر از سوره فجر اقتباس شد که در آنجا می فرماید سوگند به فجر و سوگند به شبهای دهگانه.

وی با اشاره به 19 بهمن 57 افزود: امروز 19 بهمن در اثنای دهه فجر خودش یک ویژگی خاصی دارد روزی است که نیروی هوایی کشور از طاغوت بیزاری جستند و با امام بیعت کردند، 22بهمن آخرین نفس دشمن و آغاز حیات انقلاب بود در این روز آخرین نیروهای ارتش به انقلاب پیوستند، سرلشکر ارتش آن زمان اعلام کرد که ارتش از انقلاب حمایت می کند، این ایام که دوران تکامل انقلاب بود به عنوان دهه فجر نام گذاری شده است و این روزها را می توان ایام الله نامید.

دهه فجر

در این روزها یاد و خاطره کسانی را که برای پیروزی انقلاب از جانشان گذشتند گرامی می داریم زیرا آنها ذوی الحقوق کشور ایران هستند، اما وظیفه ما برای انقلاب چیست؟ باید خدماتی را که این نظام بوجود آورد ببینیم و کمبودها را نبینیم با اینکه آن دوران را دیده ایم، درک می کنیم که در همه زمینه ها و زاویه ها پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

دهه فجر

امروز از نظر صنایع دفاعی چندین برابر پیشرفت داشته ایم، در صنایع فضایی پیشرفت قابل توجهی داریم، و این یعنی رقابت با قدرتهای اول دنیا، همچنین در امور پزشکی پیشرفت زیادی داشته ایم به صورتی که اکثر کشورهای همسایه در این امور به کشور ما مراجعه می کنند. در مسایل ارتباطات جمعی نیز به همین نحو است و از همه اینها مهمتر استقلال کشور اسلامی ماست و ماهم به سهم خودمان باید تلاش کنیم هر روز بر این پیشرفت ها بیفزاییم چراکه دانشگاه قشر فرهنگ ساز هست و انتظار جامعه از ما این است که در بعد شناساندن انقلاب اسلامی و اهداف و خدمات آن خدمت کنیم. 

دهه فجر

در ادامه مراسم سرودی با مضمون ایران اسلامی، توسط گروه سرود دانشکده اجرا گردید.

دهه فجر

اجرای گروه نمایش، قرائت دلنوشته  انتظار ظهور امام زمان (عج)، پخش کلیپ انقلابی، اجرای مسابقه متنوع برای دانشجویان، اهدای جوایز به دانشجویان برتر و پذیرایی از جمله قسمت های متنوع مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشکده علوم قرآنی مراغه بود.

 دهه فجر


دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">