دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۴۵ ب.ظ

آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه

دانشکده علوم قرآنی مراغهآیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه

در دانشکده علوم قرآنی مراغه

مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید. مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در دانشکده علوم قرآنی مراغه گفت: مومنان و دینداران در طول زمان با وقف اموال خود فرهنگ سیدالشهدا را ترویج و مانع از تعطیلی عزاداری امام حسین (ع) شده اند.

حجت الاسلام مصائبی در آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه در دانشکده علوم قرآنی مراغه افزود: هم اکنون حدود 60 درصد موقوفات استان وقف امور خیریه برای سیدالشهدا بوده و مومنان با این اقدام خود، فرهنگ عزاداری برای ایشان را ادامه دادند.

وی، با بیان اینکه در سایه فرهنگ سیدالشهدا، مردم و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر ابرقدرت های جهان پیروز شدند، اظهار کرد: هم اکنون عزت و سربلندی خود را مدیون افرادی هستیم که مال پاک خود را وقف فرهنگ ایثار و شهادت کرده و آن را ترویج دادند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در سایه وجود فرهنگ ایثار، شهادت، ولایتمداری و دینداری در جامعه، دشمنان جرات تعرض به کشور ما را ندارند.
حجت الاسلام مصائبی، ادامه داد: وقف بنا به تاکید اسلام در ادیان مختلف جاری و ساری بوده و مومنان نیز با تبعیت از اسلام و ائمه اطهار و وقف اموال خود، مانع از به خطر افتادن دین در زمان های مختلف شده اند.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

وی، با بیان اینکه هم اکنون نیازهای جامعه به وقف در سایر امور بیشتر شده است، یادآوری کرد: در زمان کنونی حمله دشمنان به دین، جدید و مدرنیته شده و این کار را از طریق سایت ها، شبکه های تلویزیونی و روزنامه های مختلف انجام می دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با تبلیغات دشمنان علیه دین اسلام و تشیع، نیاز به وقف با نیت های جدید در جامعه وجود دارد و واقفان باید به آن بیشتر توجه کنند.
آیت الله محمدتقی پورمحمّدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه بیشتر موقوفات این شهرستان برای عزاداری سیدالشهدا و اطعام در زمان های معلوم، وقف شده است، گفت: شرایط کنونی جامعه با گذشته فرق کرده و نیازهای جدیدی برای وقف واقفان وجود دارد که باید به آن ها بیشتر توجه کرد.

دانشکده علوم قرآنی مراغه

آیت الله پورمحمدی، با اشاره به اینکه واقفان باید به موقوفه های جدیدی روی بیاورند، افزود: روسای اوقاف و امور خیریه باید با حفظ و احیا موقوفات ، وقف را در مسیر نیت واقفان هزینه کنند.
وی، اظهار کرد: در طول تاریخ سوء استفاده هایی از موقوفات شده و برخی موقوفه ها از بین رفته یا تصرف شده و برخی نیز در مسیر غیر از نیت واقف بکار رفته است.
رییس سابق اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این آیین گفت: با توجه به تلاش ها و اقدام های انجام شده در این اداره، اوقاف و امور خیریه این شهرستان از سال 90 تا 93 به عنوان اداره نمونه استانی انتخاب شده است.
حجت الاسلام جعفر جنتی، افزود: با اقدام های انجام شده هم اکنون درآمد موقوفات این شهرستان سه برابر افزایش یافته و خط اعتباری ویژه ای برای عمران امامزاده های سیدمحمد(ع) باز شده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده و دسترسی به اطلاعات آن ها و نیت های واقفان به روز شده است.
در این آیین حجت الاسلام فریدون مطهری، به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه مراغه معرفی و از خدمات هفت ساله حجت الاسلام جعفر جنتی رییس سابق این اداره قدردانی شد.
حجت الاسلام فریدون مطهری، رییس اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این آیین گفت: کار در اداره اوقاف و امور خیریه در مقایسه با سایر دستگاه های اداری سخت و مشکل است چراکه از طرفی با بیت المال، گاهی مستقیم با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اگر به نیت واقفان به درستی عمل نشود، با حق الناس طرف حساب می شویم.


دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">