دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دانشکده علوم قرآنی مراغهدیدار با آیت الله پور محمّدی

نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه

هم زمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، دانشجویان دانشکده علوم قرآنی، با آیت الله پور محمّدی، نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه دیدار کردند.

آیت الله پور محمدی ضمن خیر مقدم گویی و ابراز خرسندی ازدیدار دانشجویان، فرمودند: باید به شما دانشجویان قرآنی از لحاظ اینکه در محضر قرآن هستید و خدمتتگزار قرآنی هستید تبریک گفت.

...

پیامبر اکرم (ص) در مضمون حدیثی می فرمایند که شریف ترین امت من کسانی هستند که حامل قرآن هستند و شب زنده دارند و به تحجّد و عبادت می پردازند، حامل قرآن به چه کسی گفته می شود؟ تنها کسی نیست که قرآن را زیبا قرائت می کند، حامل قرآن بالاتر از این مرحله است، کسی است که هم نسبت به قرائت قرآن آشنایی داشته باشد و همچنین با معارف و مفاهیم قرآنی آشنایی داشته باشد، خیلی ها هستند که با قرائت قرآن آشنا هستند ولی به قرآن عمل نمی کنند.

دانشکده علوم قرآنی مراغهایشان افزودند: علاوه بر این فرد باید رنگ قرآنی به خود بگیرد، چیزی نیست که از رنگ خدایی بالاتر باشد، انسان در برهه هایی از زندگی به خود توجه نمی کند باید به گذشته خود بنگرد و به مراحلی از زندگی که گذرانده دقت داشته باشد، شما دانشجویان قرآنی باید با دیگران تفاوت داشته باشید هم از لحاظ اطلاعات قرآنی و هم از لحاظ اخلاق و رفتار در اجتماع، استفاده از فرصت هایی که در اختیار داریم بزرگترین نعمت است، درس ها را باید عمقی خواند و به نمره فکر نکرد.

 انسان نباید از تلاش و کوشش دست بردارد بایدبا همت عالی همیشه با علم و مطالعه سرو کار داشته باشید، وقتتان را تلف نکنید، برای وقت تلف کردن مزاحمت ها و سرگرمی های زیادی وجود دارد،اینترنت و کامپیوتر و غیره، ایشان در ادامه اذعان داشتند، سعی داشته باشید با مطالعه و کتاب انس بگیرید. 

دانشکده علوم قرآنی مراغه

آیت الله پور محمدی تصریح کردند: علمای ما با کتاب به خواب می رفتند و با کتاب و مطالعه به صورت دائمی سروکار داشتند، خاطراتی که از دوران طلبگی و دانشجویی داریم این بود که اساتید بر مطالعه و نقش آن در زندگی تاکید داشتند، قوی بودن اراده و ثابت قدم و استوار ماندن در راه هدف از ملزمات موفقیت در علم و تحصیل است، در حالات خواجه نصیرالدین طوسی نقل شده که شبانه روز مطالعه می کرد و وقتی که پس از خستگی طولانی که به مطلب مورد نیاز دست پیدا می کرد این جمله را می گفت که کجا هستند شاهان و مملوکین که این لذتی را که از کشف معما به دست می آید را بچشند،لذا هدف شما عزیزان طی مدارک و مدارج بالای علم و تحصیل باشد و در کنار آن ارتباط با خدا را هم قوی کنید، عبادت، تحجّد، روزه داری و تحمل سختی برای خدا آن وقت است که انسان در مسیر خدا قرار می گیردو این از عنایات باریتعالی به انسان است، در ادامه این برنامه نیز دانشجویان به دیدار از قسمت های مختلف حوزه علمیه مراغه پرداخته و با امکانات آنجا آشنا شدند.


دانشکده علوم قرآنی مراغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">