دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دانشکده علوم قرآنی مراغهبرگزاری نشست تخصصی

هفته وحدت و مسائل آموزشی در مراغه

نشست تخصصی در باره هفته وحدت روز دوشنبه مورخه 12/08/99 با شرکت اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده علوم قرآنی مراغه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و با سخنرانی دکتر حمید محمدی راد برگزار شد :

 در این نشست علمی که  دانشجویان به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری منحوس کرونا حضور نداشتند،  دکتر محمدی راد میلاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله و ولادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام را تبریک گفتند و  با تمسک به آیه شریفه: "لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ " (توبه/128) (به یقین، رسولى از خود شما بسویتان آمد که رنجهاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!) فرمود:

در این آیه چندین ویژگى مهم براى پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بیان شده است که بار عاطفى فراوانى دارد. این آیه خطاب به همه بشر است، و از چهار صفتِ احساس برانگیز پیامبر اسلام یاد مى‏کند:

1. بشر بودن پیامبر: این پیامبر از خود شما است؛ او از جنس فرشتگان نیست، بلکه از جنس خود شما است و مانند شما مى ‏خورد، مى ‏خوابد و زندگى مى ‏کند؛ او از خود شما است و بزرگ شده همین کوچه ‏ها و محله ‏هایى است که شما در آن رفت و آمد دارید.

2. هم دردی با مردم: آنچه شما را مى ‏آزارد بر او گران و دشوار است؛ یعنى هر سختى و گرفتارى که شما پیدا مى ‏کنید او آن را بر خود مى ‏گیرد و غم شما را غم خود مى ‏داند و از رنج هاى شما آزرده خاطر مى ‏شود؛ زیرا که شما را از خود و خود را از شما مى ‏داند.

3. حریص نسبت به هدایت مردم: یکی دیگر از ویژگی ها و صفات پیامبر اسلام (ص) این است که نسبت به هدایت مردم حرص و اهتمام شدید دارد: «حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ». او به شما علاقه دارد و دلسوز شما است؛ او مى ‏خواهد شما به سعادت دنیا و آخرت برسید و هر چه خوبى است از آن شما باشد و خواهان موفقیت و کامروایى شما است.

4. رأفت و مهربانی ویژه به مومنان : صفت دیگرش رأفت و مهربانی او است: «رَؤُفٌ رَحِیمٌ» پیامبر اسلام به مؤمنان، سخت مهربان و رحیم است و مؤمنان را که به دین او گرویده‏اند، به شدت دوست دارد.

دکتر محمدی راد سپس در خصوص جذب دانشجو ، تیلیغات و برنامه ریزی از تمامی کارکنان تشکر و قدردانی نمودند و معاون محترم دانشکده  و کارشناسان مربوطه توضیحات لازم در خصوص ثبت نام ورودیهای جدید ارائه نمودند و در پایان دکتر محمدی راد احکام دکتر محمد سبحانی(مشاور فرهنگی دانشکده) و دکتر بهمن هادیلو(مشاورانجمن علمی دانشکده ) را اهدا نمودند.

(تصاویر مربوط به این نشست)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">