دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

دانشکده علوم قرآنی مراغهپایان نامه بررسی و پاسخ به شبهات مربوط به زندگانی

حضرت اسماعیل (ع)بر مبنای آیات قرآن کریم

جلسه دفاع از پایان نامه با عنوان « بررسی و پاسخ به شبهات مربوط به زندگانی حضرت اسماعیل (ع)بر مبنای آیات قرآن کریم» با نگارش سمیه عبادی بالان، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و با راهنمایی دکتر سید فضل الله رضوی پور و داوری دکتر احد داوری در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد. این پایان نامه در نهایت با درجه خوب در مراغه پذیرفته شد.
در چکیده این پایان نامه اینچنین آمده است:

قصص انبیاء در قرآن ،یکی از مهم ترین و جذاب ترین مباحث قرآنی است که انسان می تواند با بررسی آیات مربوط به انبیاء الهی به نتایج مثبت و پرباری در زندگی دست یابد.

آیات بی شماری در قرآن کریم به داستان زندگی پیامبران اختصاص دارد ؛که هر کدام از آنها جنبه های مختلفی از زندگانی این بزرگواران را بیان می کند.

یکی از این پیامبران ،حضرت اسماعیل(ع) می باشد که خداونددر هفت سوره از قرآن کریم به بیان زندگانی این حضرت می پردازد و در بیش از 12 آیه ابعاد مختلف زندگی و رسالت این پیامبر را به لحاظ آشنایی با سیره این بزرگوار و نیز عبرت آموزی از جنبه های اخلاقی و منش زندگانی و آزمونهای الهی ؛برای بندگان خویش تشریح می فرماید.

لذا در این نوشتار ابتدا به آشنایی با زندگانی و سیره حضرت اسماعیل (ع)پرداخته و در ادامه آیات مربوط به ایشان را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم و در آخر به بررسی و نقد شبهات وارده بر زندگانی ایشان   می پردازیم.

شبهاتی همانند پیامبری حضرت اسماعیل (ع)،دین و آیین ایشان  و نیز ذبیح بودن ایشان که این از مهم ترین شبهات وارده بر زندگانی این پیامبر بزرگوار می باشد هر چند که در تحقیق حاضر با بررسی آیات قرآن و همچنین کتاب مقدس تورات به این موارد پاسخ داده شده است.

واژگان کلیدی : قرآن، اسماعیل ، شبهه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">