دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۴۶ ب.ظ

جلسه دفاع از پایان نامه

دانشکده علوم قرآنی مراغه جلسه دفاع از پایان نامه

کارشناسی ارشد

جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد، متعلق به دانشجو خانم لیلا یوسف پور، با موضوع «تربیت قرآنی خانواده در عصر حاضر و چالشهای پیش رو در بین جوانان» روز شنبه بیست و هفتم بهمن ماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد. 

این پایان نامه با راهنمایی دکتر یوسف فرجی و داوری دکتر محمد سبحانی دفاع گردید.

در چکیده این پایان نامه آمده است: 

این پژوهش به منظور بررسی تربیت قرآنی خانواده در عصر حاضر و چالشهای پیش رو در بین جوانان انجام گرفته است. این تحقیق، به روش کتابخانه ای و تحلیلی و با استفاده از روش فیش برداری از آیات و روایات و مراجعه به کتب تربیتی و روان شناسی متعدد صورت پذیرفته است.

یافته های تحقیق نشان می دهد که خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت دینی فرزندان دارد، اما در مسیر ایفای این نقش، موانعی وجود دارد که برای به انجام رساندن این هدف لازم است این موانع، شناسایی و از مسیر تربیت برداشته شوند. در این پژوهش، چالش های تربیت دینی جوانان در سه حوزه دین، خانواده و اجتماع مورد بررسی قرار گرفت. از جمله چالش و موانعی که در این پژوهش به آن پرداخته شد شامل: سهل انگاری والدین در امر تربیت دینی، شکاف نسلی و اهمیت ندادن به تحصیل روزی حلال، استفاده از روشهای غلط برای تربیت از جمله اکراه و اجبار و سختگیری های بیجا، و همچنین موانع حوزه اجتماعی شامل شرایط نامساعد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه، رواج و گسترش روز افزون شبکه های ماهواره ای و ترویج سبک زندگی غربی، دوستان ناباب و تهاجم فرهنگی می باشد؛ و در ادامه به بررسی راهکارهایی برای مقابله با این موانع در مسیر تربیت دینی پرداخته و در نتیجه تحقق اهداف آن ارائه شده است.

نتایج تحقیق حاکی از آن است که با آنکه امروزه چالش ها و موانع تربیتی دینی جوانان گسترده تر از هر زمان دیگری است ولی با اجرای راهکارهای تربیتی صحیح می توان به اهداف متعالی تربیت دینی جوانان دست یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">