دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

تصوير استاتيك

دانشکده علوم قرآنی مراغه

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم . University of Quranic Sciences and Thoughts

ساعت و تاريخ

تور تایلند
دانشکده علوم قرآنی مراغه

- آذربایجــان شرقـی. شهرستان مراغـه
- دانشکده علـوم قرآنـی مراغـه
- کدپستـی: 5514884179
- 37250995 041 دورنگار: 37237300 041

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اسلاید شو

تماس با ما

اوقات شرعی

گالری عکس

گالری تصاویر قرآن آنلاین

اسلاید شو

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۷ ب.ظ

آمادگی های قبل از ازدواج

دانشکده علوم قرآنی مراغهکارگاه آموزشی(برادران)

آمادگی های قبل از ازدواج

با عنایت به اهمیت و ضرورت سلامت روحی جوانان، به ویژه بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان، کارگاه آموزشی آمادگی های قبل از ازدواج، ویژه برادران، روز یکشنبه هجدهم آذرماه، توسط استاد توکلی، مشاور دانشکده، در سالن کنفرانس دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید.

اهم مباحث مطروحه در این کارگاه: 

تعریف ازدواج:

ازدواج یک فرایندی است که یک مرد یا یک زن جهت تکامل ابعاد مختلف انسانی در مسیر هدف خلقت آن را طی میکنند.

آمادگی های لازم برای ازدواج:

بسیاری از دختران و پسران جوان، تصور می کنند با رسیدن به بلوغ جسمانی، آمادگی های لازم برای ازدواج را پیدا کرده اند بنابراین توانایی لازم برای اداره زندگی مشترک را دارند و می توانند بر مشکلات و دست اندازهای آن فائق شوند.

در صورتی که اگر یک نفر برخی آمادگی های مورد نیاز برای ازدواج را در خود رشد و پرورش نداده باشد، لزوما با یافتن فردی که دارای تمام ملاک های مد نظرش باشد، نمی تواند ازدواج پایداری داشته باشد. وقتی این آمادگی ها نباشد، کم کم تنش ها شروع خواهد شد، دو طرف حرف همدیگر را نخواهند فهمید، درگیری ها بیشتر می شود و روز به روز از هم دور خواهند شد. بنابراین در مبحث ازدواج، خیلی مهم است که بدانیم آیا آمادگی ازدواج را داریم یا نه.

ابعاد خودشناسی:

خود شناسی احساسی-خود شناسی فرهنگی-خود شناسی خانوادگی-خودشناسی جنسی

 دانشکده علوم قرآنی مراغه

راههای خود شناسی در ازدواج (با توضیح کامل ارائه شد)

1-آیا به ارزشهای مطلق در ازدواج پایبند هستم2-قدرت و توانایی مدیریت هیجان را در حد کافی دارم یا باید تقویت کنم 3-در مواجهه با بحران و چالشهای زندگی مشترک سازگاری خواهم داشت –چقدر در امورات زندگی انعطاف پذیری دارم 4-آیا خود بینی هستم یا به فرد در مورد ازدواج هم توجه خواهم داشت – چقدر مسئولیت پذیر هستم ؟ آیا وظایف خود را به دوش دیگران می اندازم 5-آیا بیش از حد مراقب رفت و آمد های همسرم خواهم بود 6- در زندگی روزمره ثبات فکری ، احساسی و رفتاری دارم 7-آیا همسیری میخواهم که هیچ مشکلی نداشته باشد8-من میدانم که خود بزرگ بینی آتش زندگی مشترک خواهد بود 9 - به طرز فکر و منطق دیگران اهمیت قائل هستمیا در مقابل طر ازدواج حالت تدافعی و تهاجمی خواهم گرفت 10- آیا قبل از ازدواج  به مرد یا زن دیگری وابسته شده ام 11- تا حالا وفاداری وفاداری خود را بررسی کرده ام و به نیازهای واقعی و حقیقی همسر آینده ام وفادار خواهم بود 12- من کسی هستم که اشتباهاتم را میپزیرم  یا همیشه توجیهی برای خطاهای خود خواهم داشت13- آیا میدانموابستگی بیش از حد فاجعه به بار می آوردو وابستگی قبل از ازدواج آسیب روانی است 14-آیا متوجه هستم ملاکهای سنی ، روانی و اجنماعی را باید قبل از ازدواج مورد بررسی قرار بدهم –15- آیا تطابق و تناسب شخصیتی طرف ازدواج، مد نظرم هست16-  خودم درون گرا هستم یا برون گرا؟ طرف مورد ازدواجم چطور

 

مباحث پیشنهادی استاد مشاور برای جلسات بعدی

1-                چگونه انواع خود شناسی را در خود عمل کنیم.

2-              چرا ازدواج های امروزی اغلب ناموفق  است و پایدار نیست .

3-             چگونه شور و شوق اولیه ازدواج را حفظ و پایدار کنیم .

نظرات  (۱)

سلام
جلسه مفیدی بود. ا آقای روزمند و استاد مشاور تشکر می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">